Ως γενικός στόχος μαθήματος τίθεται μια πρώτη προσέγγιση στην θρησκεία αυτή,
στο πλαίσιο του εμπλουτισμού του σχολικού εγχειριδίου για την ενότητα
της ΣΤ Δημοτικού ''Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή''.
Στην εργασία αυτή, γίνεται μια σύνδεση της διδακτικο-μαθησιακής διαδικασίας με τα νέα μέσα, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο. Τα εργαλεία για την ενότητα αυτήν αποτελούν :
α)η δημιουργία σχετικού για τις ανάγκες του μαθήματος blog (http://minares.blogspot.com)
β)η επισκόπηση σχετικών βίντεο με ήχο από το youtube (www.youtube.com)
γ)η αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων από το διαδίκτυο, καθώς επίσης και
δ)η αξιολόγηση των μαθητών με τη συμπλήρωση του σχεδιασμένου φύλλου εργασίας μέσα από τη σελίδα του limesurvey.
Για τις ανάγκες του μαθήματος είναι ανώνυμο, ωστόσο δύναται να χρησιμοποιηθεί επώνυμα, από τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, ως εργαλείο αξιολόγησης της διδασκαλίας)
(http://rh-damagitos.aegean.gr/limesurvey/index.php?sid=27243&lang=el)
ε)Τέλος, η σχεδιασμένη ενότητα στο WebQuest
για τις ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες των μαθητών.
(http://zunal.com/webquest.php?user=30295)
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του παρόντος σχεδίου μαθήματος είναι η εργασία με χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κατά προτίμηση έναν για κάθε μαθητή, και η σύνδεση με το διαδίκτυο.
Στην αναρτημένη αυτή ενότητα στο διαδίκτυο μελετάται ο ισλαμισμός, ως μια από τις κύριες θρησκείες με παγκόσμια διάδοση. Κεντρικός στόχος του μαθήματος είναι, πέραν του γνωστικού αντικειμένου, της γνωριμίας δηλαδή των μαθητών με τον ισλαμικό κόσμο, η επαφή των μαθητών με τα νέα μέσα και η ενεργή συμμετοχή τους και εξοικείωσή τους με αυτά, σε διαδραστικού τύπου δραστηριότητες που προβλέπονται από την δομή του blog και του WebQuest.
Γίνεται, εδώ, ένας συνδυασμός μετωπικής διδασκαλίας,
ανακαλυπτικής και εποικοδομητικής μάθησης με στόχο:
1)Να αποκομίσουν οι μαθητές μια πρώτη εικόνα για την θρησκεία του Ισλάμ
2)Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά μέρη ενός τεμένους/τζαμιού, να μπορέσουν να τα διακρίνουν και να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τα βασικά μέρη του τεμένους.
(Ειδικοί στόχοι)
Ένας ακόμη ειδικός στόχος της ενότητας αυτής
είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα νέα μέσα.
Αυτό πραγματοποιείται μέσα από την πλοήγηση
στις επιμέρους ενότητες του σχεδιασμένου blog
και την επισκόπηση των αρχείων που ανακατευθύνουν
μέσα από τους συνδέσμους σε εικόνες και βίντεο,
με την ηλεκτρονική συμπλήρωση ερωτηματολογίου, μέσα από το limesurvey (ως εργαλείο για την αξιολόγηση της ενότητας)
καθώς επίσης και την ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα του WebQuest(ως φύλλο εργασίας).
Για την ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτούνται δύο (2) διδακτικές ώρες.
-Την πρώτη διδακτική ώρα γίνεται μια επισκόπηση των επιμέρους ενοτήτων του ιστολογίου μέσα από την αρχειοθήκη.
-Η δεύτερη ώρα αφιερώνεται στην ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα μέσα από το WebQuest.
Περαιτέρω, οι μαθητές ασκούνται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης και στην συνεργατική μάθηση, ενώ η εργασία με τα νέα μέσα τους προτρέπει να επεξεργαστούν εποικοδομητικά τη νέα γνώση και να ανακαλύψουν πληροφορίες στο διαδίκτυο με την ειδική αποστολή που έχει κάθε ομάδα στο WebQuest.
Δευτέρα 18 Μαΐου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου